dissabte, 22 d’agost del 2009

FALTEN 14 DIES PER A QUINQUENNALS


Les dos o tres setmanes abans de Quinquennals són de les que val la pena disfrutar. A cada carrer trobes gent reunida, sobretot al tard, fent flors i acabant de pulir els detalls dels montatges dels carrers, embastides montades a moltíssimes façanes per pintar ... Ulldecona s'arregla per a donar la millor imatge durant les Festes. Com a conseqüència de l’esforç col.lectiu dels veïns, l’Ajuntament fa el mateix. Estem immersos en una activitat frenètica per tal que tot estigue a punt. Netejant la via pública sobretot, perquè damunt tenim moltes obres en marxa, algunes que afecten vies principals de circulació com la Murada de Dalt o el carrer Major, restaurant i pintant mobiliari urbà com els bancs o les faroles ... feina per la qual he de felicitar al personal de la brigada municipal i també a les persones contractades amb els darrers plans d’ocupació, finançats pel Departament de Treball, que ens estan donant un cop de mà.

Una altra de les característiques especials de les Quinquennals es que la circulació pels carrers ornamentats queda restringida, en alguns casos prohibida, així com tampoc es permet l’aparcament de vehicles. Això ens obliga també a habilitar zona d’aparcament per a veïns i per als milers de visitants que vindran a les Quinquennals, que, per cert, són del 4 al 13 de setembre. En total es començaran a habilitar esta setmana, quasi una trentena de zones a les entrades del poble, que sumen lloc per a uns 4000 vehicles. Destacar que durant totes les festes hi haurà un trenet, gratuït, que farà recorregut per tot el poble. En aquest cas la feina està coordinada per la Policia local i per l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil.

Destacar també que s'està en marxa l’operatiu d’informació i turisme, no només en personal propi sinó també en una vintena de voluntaris que ens ajudaran durant totes les festes. Es repartiran en tres punts per tal d’informar tothom qui ho necessite: Plaça Diputació, Plaça Sales i Ferré i a l’Estació, a l’Oficina de Turisme. Per cert, si tu vols ser voluntari o voluntària, només cal que ens ho digues.

No cal dir que comptem també amb tota la gent de les entitats cíviques, esportives i culturals del poble, que a més són les que organitzen una bona part dels actes a celebrar i les persones del Consell Parroquial que coordinen tots els actes religiosos. En tot això, aquests dies hi ha unes 350 persones treballant al màxim.

Tot l'operatiu i també el programa d'actes el vam presentar oficialment el passat dijous en roda de premsa el 3er Tinent d'Alcalde, Josep Rodrigo, el Regidor de Cultura i Festes, Enrique Edo, i jo mateixa. El portal d'internet Viu l'Ebre, n'ha reproduit una part.