Avui he defensat al Parlament una proposta de resolució sobre l’augment dels serveis ferroviaris a l’estació d’Ulldecona–Alcanar–La Sénia, en nom del grup parlamentari del PSC. El punt més important de la proposta, debatuda a la comissió de Territori i Sostenibilitat, lamentablement ha estat rebutjat amb els vots de CiU i l'abstenció del PP. Textualment es demanava "incrementar, de forma urgent, els serveis ferroviaris a l'estació d''Ulldecona, tant en direcció nord com en direcció sud".
Aquest fet limita sens dubte l’ús del transport ferroviari que en fem tots els veïns i veïnes de la nostra comarca, que podria incrementar-se si tinguéssem més serveis, amb millors horaris i amb menys temps de recorregut. L’any 2010, més de 13.000 persones van utilitzar l’estació d’Ulldecona–Alcanar–La Sénia, la única que continua en funcionament al Montsià.
Els trens que tenim avui son els que vam aconseguir l'any 2006 després de la pressió ciutadana i el treball conjunt de les diferents administracions implicades. Ara, des del passat 1 de gener de 2011 la Generalitat ha assumit competències també sobre els trens regionals catalans, fruit del conveni signat amb Adif i el Ministeri de Foment. Així, s’assignen al govern català totes les franges horàries vinculades a la prestació dels serveis ferroviaris regionals. Adif i la Generalitat col·laboraran en la programació de freqüències i horaris i l’organització de les línies per tal de garantir una gestió adequada del trànsit i una correcta explotació de la capacitat de la xarxa. És per això que vaig presentar esta proposta al Parlament ara fa més de dos mesos.
La resta de punts si han estat aprovats per unanimitat de tots els grups. Són: promoure el transport públic a la comarca del Montsià, gestionar amb el Ministeri de Foment l'increment de serveis ferroviaris entre l'estació d'Ulldecona i el País Valencià (és a dir, cap al sud, com la Generalitat no té competències, diem que sí, cap al nord, diem que no ...) i, finalment, un punt que també és molt important, que es prengue "les mesures necessàries per reduir el temps de viatge" entre el nostre poble i Tarragona o Barcelona, estudiant alternatives a l’anada i tornada dels trens des de l’Aldea a Tortosa, que fan que el recorregut entre Ulldecona i la capital catalana sigui de més de tres hores anant bé.
La resta de punts si han estat aprovats per unanimitat de tots els grups. Són: promoure el transport públic a la comarca del Montsià, gestionar amb el Ministeri de Foment l'increment de serveis ferroviaris entre l'estació d'Ulldecona i el País Valencià (és a dir, cap al sud, com la Generalitat no té competències, diem que sí, cap al nord, diem que no ...) i, finalment, un punt que també és molt important, que es prengue "les mesures necessàries per reduir el temps de viatge" entre el nostre poble i Tarragona o Barcelona, estudiant alternatives a l’anada i tornada dels trens des de l’Aldea a Tortosa, que fan que el recorregut entre Ulldecona i la capital catalana sigui de més de tres hores anant bé.
Esperava un major compromís per part de les forces polítiques que ara governen la Generalitat, CiU i PP, i també el nostre poble. Els veïns i veïnes d'Ulldecona i de la comarca en general ens mereixem més. La història però no acaba aquí, us asseguro que continuaré lluitant per allò que considero just i necessari, com la millora del serveis de trens.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada