A la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament hem debatut finalment avui
dos propostes de resolució que vaig presentar fa un parell ed mesos entorn a la mobilitat a les Terres de l’Ebre i la substitució dels
combois dels trens regionals. Totes dues han estat aprovades per
unanimitat després de la transacció a la que s’ha arribat amb el grup de
CIU, que havia presentat esmenes.
La primera proposta insta el govern a impulsar l’Autoritat Territorial
de Mobilitat a les Terres de l’Ebre, la integració tarifària del seu
àmbit territorial i a incorporar millores en els sistemes tarifaris dels
serveis de transport públic al territori. En aquest sentit, cal recordar qel Pacte Nacional per les Infraestructures, referit a
la mobilitat, i en els estudis del Pla Territorial de Mobilitat de les
Terres de l’Ebre, elaborats entre els anys 2007-2010, es fixaven
objectius de millora en la mobilitat interna i externa del territori,
establint el 2012 com data per a l’impuls de l’ATM i la implantació de
la integració tarifària com a instrument per millorar l’eficiència
econòmica i, el que és més important, abaratir el cost dels títols, dels
bitllets de desplaçament, i això avui encara no ho hem assolit.
La segona proposta insta el govern a presentar en un termini màxim de
tres mesos un calendari per a la modernització del parc mòbil adscrit
als serveis regionals de les Terres de l’Ebre. Els trens regionals que enllacen les Terres de l’Ebre amb la resta de
territoris es van posar en funcionament fa més de 20 anys i són els
combois més antics que continuen fent viatges, fet que augmenta el
greuge de discriminació de les Terres de l’Ebre, sumat a la
insuficiència de freqüències o a l’excés de temps dels trajectes, per
anomenar algunes altres de les qüestions pendents de resoldre. Cal celebrar, per tant, aquesta unanimitat i esperar resultats els més aviat possible per resoldre el tema.
1 comentaris:
very nice post!
Publica un comentari a l'entrada