Aquesta es podria considerar una entrada 3 en 1, perquè faig referència a tres propostes de resolució, dos que avui hem debatut i aprovat a la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament i una altra que debatrem a la propera, que fan referència a la xarxa viària de les Terres de l'Ebre, i que jo mateixa vaig presentar ara fa ja uns mesos. En primer lloc, per tant, vull mostrar la meua satisfacció per l'aprovació en tant que són temes que fa massa anys que patim al nostre territori (uns de tants!) i també a la vegada, destacar la voluntat d'arribar a acords, premisa indispensable per fer política de la bona, política per servir els ciutadans/nes.
Proposta de resolució
sobre l’arranjament de la carretera del Poble Nou del Delta a Sant Carles de la
Ràpita i l’execució de les actuacions pendents de l’anell viari del delta de
l’Ebre
Des de fa més de 10 anys existeix un consens entre tots els
municipis del Delta de l’Ebre i la Generalitat de Catalunya per realitzar una
infraestructura llargament reivindicada, anomenada en el seu moment Anell Viari
del Delta. Actualment una bona part del projecte executiu està ja redactat i es
contempla una millora de les carreteres que comuniquen els pobles del Delta de
l’Ebre entre ells i també la dotació d’un carril bici paral•lel.
Al maig del 2008, els veïns del Poble Nou del Delta es van
manifestar tallant pacíficament la carretera que uneix aquest nucli, pertanyent
al municipi d’Amposta, amb Sant Carles de la Ràpita, per reclamar l’execució
del projecte de millora de la mateixa, atesa la seva perillositat i també el
cada cop més important volum de turistes que la usen sobretot durant els mesos
d’estiu. Per aquest motiu vaig proposar el text que avui hem aprovat amb una esmena del grup de CIU que insta
a acabar la redacció del projecte constructiu del condicionament de la nova
carretera que va des de Sant Carles de la Ràpita fins al Poble Nou del Delta i
que ha rebut el suport de tots els grups parlamentaris. També un segon punt aprovat insta al govern a elaborar, durant el primer semestre de 2014, un
calendari de les diverses actuacions pendents d’executar de l’Anell Viari del
Delta de l’Ebre.
Proposta de resolució
sobre la prohibició de circulació de camions per la carretera N-340 i
l’aplicació de descomptes a l’autopista AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i
Ulldecona
L’autopista AP-7 recorre la costa mediterrània i amb ella la
N-340, que en alguns trams té un considerable trànsit de vehicles pesats. En els darrers anys, el Ministeri de Foment ha construït,
desdoblant en alguns trams la mencionada N-340, o construint-ne de nous, la
nova autovia gratuïta A-7, resolent en bona mesura el col•lapse provocat a la
carretera pel trànsit d’aquest tipus de vehicles.
La crisi econòmica i les prioritats actuals del Ministeri
han portat, pràcticament, a la paralització de les obres de construcció de
l’autovia A-7, que en d’altres llocs, como en la N-II a Girona, s’ha resolt, a
l’espera de la construcció de nous trams de l’autovia, desviant el trànsit de
vehicles pesats per l’autopista. En aquest cas la proposta insta al govern a posar en marxa entre l’Hospitalet de l’infant i Ulldecona les mateixes mesures
implementades a altres llocs per reduir trànsit camions per la N-340 i preveure
descomptes per al tram de l’AP7. Finalment, el text que hem aprovat, amb esmena de CIU, és "El Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat
a fer les gestions necessàries davant l’Administració General de l’Estat perquè
com a Administració titular i concedent de la carretera N-340 i de l’AP-7 pugui
estudiar i en el seu cas implementar la prohibició de circulació de camions de
quatre o més eixos per la N-340 i descomptes a l’AP-7 per moviments interns,
entre l’Hospitalet de l’Infant i Ulldecona"
Proposta de resolució
sobre la millora del pont sobre l’Ebre de la carretera N-340
En aquest cas la proposta prové del grup
municipal socialista a l’Ajuntament d’Amposta sobre la necessitat de millores al pont de la N-340 sobre l’Ebre al seu pas per la capital del Montsià, que suporta
un trànsit diari mitjà d’entre 15.000 i 20.000 vehicles, una tercera part dels
quals són camions que cobreixen la ruta entre el sud d’Espanya i Barcelona i/o
França. Periòdicament, el Ministeri de Foment ha de realitzar tasques de
millora del ferm i de les juntes de l’estructura del pont, però, tot i això,
d’ençà l’entrada en funcionament de la variant de l’Aldea, que ha suposat un
cost de 40 milions d’euros, s’ha posat més en evidència les mancances d’aquesta
important infraestructura pel que fa a les condicions d’accés, il•luminació i
seguretat per simple comparació amb l’obra executada al municipi veí.
El mal estat d’aquest tram de la N-340 quedarà més remarcat
encara quan s’executi per part de la Generalitat la rotonda d’entrada a Amposta
des de Sant Jaume d’Enveja i que connectarà amb els accessos del pont. Entre
altres problemes, a banda de l’estat del ferm, els carrils d’acceleració i
desacceleració que connecten el pont amb Amposta i a l’inrevés no compleixen
les mínimes garanties d’amplada i recorregut suficient com per fer una
incorporació o sortida de la via de forma segura. Les dimensions i acabats de
les baranes del pont són del tot insuficients en cas de sortida d’un vehicle de
la via a velocitat normal.
Considerem que en ser un pont «semi urbà» hauria de gaudir
d’una il•luminació nocturna corresponent a aquest fet i també que les zones
verdes arbrades que queden entre el pont i els seus accessos estan completament
descuidades. Finalment, per falta de temps no ha estat possible la votació d'aquesta proposta de resolució, però el text pactat, i que serà aprovat si res no passa en la propera sessió de la comissió, demana contemplar
la millora del tram de la carretera N-340 situat entre el PK 1083 i
1081, en especial pel que fa a la seguretat viària del pont sobre el riu Ebre,
tant dels sistemes de contenció com amb la implantació d’una barrera de
separació entre els sentits de circulació, així com s’estudiarà la millora de
les mesures de seguretat i l’adaptació dels accessos a la normativa vigent.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada