dijous, 13 de novembre del 2008

ESCOLA NOVA, POBLE LLIURE


Començo de la mateixa manera que va acabar el Conseller d’Edudació, Ernest Maragall, la seva intervenció en el ple d'ahir del Parlament per donar inici de la tramitació de la Llei d’Educació de Catalunya, punt aprovat per més del 87% dels diputats/es de la cambra. Em quedo amb aquesta referència a l’escola republicana per recordar el gran esforç que es va fer en aquell temps per una educació de qualitat, un esforç que hem de tornar a fer, tots, per situar el nostre sistema educatiu allà on li pertoca. Els temps han canviat, no estem a l’any 36, però tampoc al 84 ni al 97. La nostra societat ha canviat molt, és diferent completament, i l’escola ha hagut de suportar grans canvis i afrontar reptes cabdals aquests darrers anys quasi en solitari. Es tracta ara de sumar esforç i energia. Mestres, professors, alumnes, pares, mares, administracions ... la feina és de tots.

El Conseller Maragall va parlar de principis. Orgull i responsabilitat, afirmació i reconeixement, equitat i excel.lència, compromís i responsabilitat, sommis, esperances i il.lusions .... EDUCACIÓ. Podeu llegir aquí la seva intervenció. També seguir la intervenció a través del Canal Parlament. Amb les piles carregades pel discurs van intervenir els parlamentaris. El company Dani Font, portaveu d’Educació del Grup Socialistes-CpC, va reivindicar l’escola pública, una escola inclusiva, laica i plural, una educació gratuïta i de qualitat, va destacar la fortalesa i la qualitat del sistema. I, al final, després de destacar els objectius de la Llei, hi va posar un dels moments més emotius de la tarda. Us recomano que seguiu també íntegra la seva intervenció.

10 comentaris:

Neus ha dit...

Me moro de ganes de seguir la intervenció però no ho puc trobar. On ho miro?
No sé el nombre de gent que avui haurà fet vaga ni tampoc la gent que no n'ha fet només pels diners que els desconten però, a mi m'agradaria que, algú que hagi fet vaga per convicció m'expliquès el per què sense caure en los tòpics de sempre ( menos sou, municipalització...), i que els que defensen la llei es pronunciin també. Ja està bé que els que estan en contra no paren de criticar i la resta siguem els discriminats.
Per cert,dius que no estem al 36 ni al 84 ni al 97, n'estàs segura?

Núria Ventura Brusca ha dit...

Hola Neus,

ja funciona la web del Parlament. He linkat directe des de l'article per que puguis vore les intervencions.

gemma ha dit...

ja era hora que es fes un projecte de llei on es posi a cadascú al seu lloc.
crec que tots aquells mestres i professors que ho són per vocació avui no han fet vaga.

Anònim ha dit...

he seguit la intervencio del CONSELLER MARAGALL, i ha estat excel.lent, no puc entendre com part de la societat pot tindre una ment tan tancada com para no acceptar els canvis, i ,on estan els pares? no hi tenen res a dir?
o es que nomes es pot parlar al super? quant sentirem la seva opinió? ja els i está bè l`estancament. i els mestres joves que tambè son o seràn pares?, potser que reflexionesem per decidir on volem anar.

Neus ha dit...

Feu lo favor de difondre aquest vídeo el màxim possible, perquè per molt que ho expliques no arriba el missatge igual que si el sents.Què ben dit!

roser ha dit...

hola xiques!!! he estat mirant el video !! la veritat és que m'he quedat igual. realment a mi no m'importa si psc fa una llei i pp li critica i si és discuteixen i tot això.
el que jo penso és que hi ha una llei que jo penso que és bona (LOGSE). Es bona si és dur a la practica tal com és descriu. resulta que a la pràctica no és pot sostenir. aquesta remodelació o com vulgueu dir-li, la LEC, la veig encara més díficil de portar a la pràctica.
vist des de la prespectiva d'un "soldat ras", com jo, crec que et poden amargar la vida tranquil·lament. qui és prou per dir-me a mi com he de portar el meu grup si ningú el coneix com jo? com poden assegurar que els centres tindran una millor gestió si els mestres són mestres (directors, caps d'estudis, ...)mestres!!!! no gestors!!!! per posar un exemple us puc dir que a la nostra escola, a P3A, tenim dos xiquests que necessiten d'una llevadora (una té paral·lisi a les cames i l'altre té hemiplàgia, és a dir, mig cos paralisat de dalt a baix). com pot ser que ni des de l'escola ni del mateix ajuntament, ni ningú a 12 de setembre, que era divendres, sapiguessin si dilluns tindriem vetlladora??
només és un exemple de lo difícils que se fan les coses més bàsiques. què passarà si una escola no es gestiona bé??? qui sortirà perdent?? qui revisarà com es porten els centres?? de que servirà llavors passar unes oposicions i a l'hora de la veritat si no quadres als "jefillos" t'amargaràn l'exixtencia fins que marxes??
no se, jo ho veig molt complicat. confio amb els mestres com a mestres, no com a empresaris. que segons molts directors és el paper que els tocarà fer.

Neus ha dit...

I no creus que un mestre ja té prou hores com a mestre què a més ha de gestionar un centre? Jo no sé tu però jo encara no he estat a cap centre en que el director pugui compaginar les 2 coses i molt menos que sigue imparcial en els problemes interns!Qui ho paga??

Anònim ha dit...

per això mateix. com un director farà tantes coses??? perque no dixen que els mestres facin de mestres???

saharien ha dit...

És el que han de fer , de mestres, per això la llei.

El corporativisme va contra els drets dels ciutadans que son qui al fi i al cap han de jutjar la tasca del parlament.

El que estem vivint es un camvi de paradigma social, no es pot governar la societat del sXXI amb idees del sXIX, asumir la responsabilitat és un altra premisa bàsica per a formar la societat del futur.

Pares, mestres, politics, mitjans de comunicació etc.. tots tenim la nostra part de tasca a fer. Treball o passivitat, veritat o demagògia.

Qui vulgui fer de mestre ho pot fer, qui vulgui fer de politic també, però no és étic defensar interessos corporativistes possant els nens i nenes d'escut.

I com sempre podem argumentar amb anécdotes però aixo no servirà per a fer avançar la nostra societat.

Avís per a navegants :

Només l'exemple educa.

acuvent ha dit...

Jo crec que aquí passa alguna cosa, malentesa pel poder polític, els grans demòcrates que s'erigeixen com a veu del poble i després només defenen les idees que el partit els dicta.

No trobeu estrany que els 4 ppartits catalans (que no es poden ni vore) es posen d'adord?

El tripartit torna a tenir postures divergents, com és el cas d'Iniciativa, i CIU que no pot vore al PSC ara hi dona suport. ERC que ha arribat a donar el suport a les escoles més elitistes que separen xiquets i xiquetes (rectificat d'aquella manera).

Quin interés uneixen els partits? Algú creu que és realment l'educació?
A veure si algu m'ho sap dir, només faig que pensar-hi...